18 Paź 2021

Zobaczcie case study z największym polskim producentem myjni bezdotykowych – BKF Myjnie.  Zakresem zrealizowanego projektu była optymalizacja procesów produkcyjnych.

Wstęp

Nasza przygoda z cyfryzacją zaczęła się dość niewinnie. Firma rozrastała się, zależało nam więc na poprawie komunikacji pomiędzy poszczególnymi działami oraz zoptymalizowaniu obiegu dokumentów. Ostatecznie skończyło na automatyzacji kilkudziesięciu najważniejszych procesów! – komentuje prezes BKF Myjnie Piotr Andrzejewski.

Jak zoptymalizowaliśmy produkcję myjni bezdotykowych?

Zaczęliśmy od zbierania i segregowania danych, które pomagały na bieżąco analizować najważniejsze wskaźniki produkcyjne.

Praca na produkcji wykonywana jest ręcznie. Skonfigurowaliśmy produkty i ich składowe elementy. Przygotowaliśmy listę czynności montażowych, które są niezbędne do wykonania, aby powstał gotowy produkt. Następnie konkretnym czynnościom przypisaliśmy określone standardy czasowe.

Pozyskane w ten sposób dane, zaczęły być przez nas prezentowane w celach dalszej analizy w systemach Business Inteligance (takich jak np. Power BI, Google Data Studio).

Dzięki tablicy kanbanowej, stworzyliśmy proces przepływu zamówień. Każda kolumna odpowiada za dany etap procesu produkcji urządzenia. Każda karta to osobne zamówienie. Na bieżąco widzimy na jakim etapie jest konkretne zamówienie naszego klienta.

Aktualnie monitorujemy m.in. czas pracy poszczególnych etapów produkcyjnych, czas przestojów poszczególnych pracowników, stany braków magazynowych.

 

 

Optymalizacja procesów z JobRouter

Wdrożenie low codowej, skalowanej i uniwersalnej platformy do optymalizacji procesów było możliwe dzięki platformie JobRouter. To rozwiązanie pozwala na liczne integracje z innymi systemami, co stało się nieodłączną częścią projektu digitalizacji procesów w naszej firmie. Najważniejsza z nich była oczywiście integracja z Comarchem CDN XL. Wśród pozostałych znalazły się: Webfleet TOMTOM Telematics, Google Analytics, G Suite, Focus Contact Center oraz Google Data Studio.

 

 

Dzięki wspomnianym integracjom, możliwa była także automatyzacja innych, ważnych dla firmy procesów, takich jak:

  • automatyzacja faktur zakupowych, sprzedażowych oraz powiadomień windykacyjnych
  • automatyzacja zleceń produkcyjnych i logistycznych,
  • automatyzacja delegacji służbowych,
  • automatyzacja wniosków urlopowych.

Cyfryzacja i uporządkowanie procesów to optymalizacja kosztów operacyjnych oraz poprawa czasu i wydajności pracy.

Dzięki wdrożeniu platformy JobRouter zoptymalizowane zostały procesy związane z planowaniem i zarządzaniem w czasie. Istotnym elementem była także eliminacja błędów ludzkich.